PROCES

            Zadanie będziecie wykonywać w czteroosobowych zespołach. Składać się ono będzie z kilku etapów, którymi zajmować się będą kolejne grupy. Pracując w grupach wybierzcie lidera, który będzie czuwał nad prawidłowym tempem prac i realizacją zadań. Podzielcie się zadaniami sprawiedliwie i według własnych umiejętności i możliwości. 


   ZESPÓŁ I
  Wyszukajcie, korzystając z różnych źródeł informacje o solach. Odpowiedzcie na pytania:
  •     Co to są sole?
  •     Gdzie i w jakiej postaci występują w przyrodzie?
  •     Jak tworzy się nazwy soli?
  •     Jak tworzy się wzory sumaryczne i strukturalne soli?
       Następnie wykonajcie prezentację multimedialną w MS Power Point lub Prezi. Szukając informacji o solach zwróćcie również uwagę na nazwy zwyczajowe soli. Proszę też o konsultację z pozostałymi grupami wyboru programu do prezentacji.
  
ZESPÓŁ II
  Wyszukajcie, korzystając z różnych źródeł informacje o zastosowaniu soli w codziennym życiu. Proszę wybrać, opisać i zilustrować zdjęciami konkretne przykłady zastosowań soli, np. nawozy sztuczne, konserwacja żywności itp. Wyniki swoich detektywistycznych poszukiwań przedstawcie w formie prezentacji multimedialnej. Proszę o konsultację z pozostałymi grupami wyboru programu do prezentacji.

ZESPÓŁ III
  Zadaniem grupy trzeciej będzie wykonanie i sfilmowanie eksperymentów pokazujących sposoby otrzymywania soli i potwierdzających ich właściwości. Efekty swoich działań zespół przedstawi w formie prezentacji multimedialnej. Proszę o konsultację z pozostałymi grupami wyboru programu do prezentacji.


ZESPÓŁ IV
Uczniowie zespołu IV przeprowadzą konsultacje z pozostałymi grupami i przygotują:

  •    domino "Wzory i nazwy soli"
  •    Quiz - "Sprawdź co wiesz o solach?"
  •   Grę planszową "W jakich reakcjach można otrzymać sole?"
Efekty swoich działań zespół przedstawi w formie prezentacji multimedialnej. Proszę o konsultację z pozostałymi grupami wyboru programu do prezentacji.



POWODZENIA !!!  PAMIĘTAJ, ŻE